Zmiany wprowadzono z powodu: poprawki redaktorskie
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania
Indywidualizacja procesu nauczania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych z terenu miasta Ostrów Mazowiecka 2011 – 2013
Projekt systemowy realizowany w ramach POKL,
Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji”
Działania 9.1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”
Poddziałania 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Projekt współfi nansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt systemowy „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych”
W ramach realizacji projektu w szkołach można finansować:
-
zajęcia dodatkowe, będące kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I – III szkół podstawowych;
-
doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w materiały dydaktyczne, wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt.
Szczegółowe zapisy zawarte są w „Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania realizowanych przez organy prowadzące szkoły w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” strona http://pokl.mazowia.eu/projekt-systemowy-indywidualizacja-procesu-nauczania-i-wychowania-uczniow-klas-i-iii-szkol-podstawowych/projekt-systemowy-indywidualizacja-procesu-nauczania-i-wychowania-uczniow-klas-i-iii-szkol-podstawowych.html
W Ostrowi Mazowieckiej do projektu zgłosiło się 4 szkoły podstawowe:
-
Szkoła Podstawowa Nr 1, ul. Partyzantów 39
-
Szkoła Podstawowa Nr 2, ul. Grota Roweckiego 6
-
Szkoła Podstawowa Nr 3, ul. Widnichowska 4
-
Szkoła Podstawowa Nr 4, ul. Szkoły Podchorążych Piechoty 1
Wniosek pozytywnie przeszedł weryfikację formalną i merytoryczną obecnie czeka na zatwierdzenie przez Zarząd Województwa Mazowieckiego, co pozwoli uszczegółowić terminy i zakres podejmowanych działań. Dzięki przystąpieniu do projektu Miasto ma możliwość pozyskania dodatkowych środków finansowych w wysokości 304.956,55 zł. na realizację 3.951 godzin, dodatkowych zajęć dla dzieci mających trudności m.in. w czytaniu i pisaniu, w zdobywaniu umiejętności matematycznych, logopedycznych. Na zakup doposażenie bazy dydaktycznej szkoły przewidziana została kwota 48.141,55 zł. Zarówno zatrudnianie osób prowadzących zajęcia jak i zakupy związane z doposażeniem bazy prowadzone będą w trybie zamówień publicznych.
W ramach realizacji projektu aplikujące szkoły uzyskają środki finansowe służące zorganizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci:
- szczególnie uzdolnionych, chcących rozwijać swoje pasje i zainteresowania ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się:
-
mających trudności w opanowaniu wymagań edukacyjnych
-
mających trudności w nawiązywaniu relacji interpersonalnych
-
z innymi potrzebami.
Przyjętym w założeniach projektu standardem jest:
-
przeprowadzenie minimum dwóch rodzajów zajęć w szkołach liczących w klasach I-III do 69 uczniów;
-
przeprowadzenie co najmniej 4 rodzajów zajęć w szkołach liczących w klasach I-III 70 uczniów i więcej.
Jednocześnie obligatoryjnie został określony wymiar godzin przeznaczonych na jeden rodzaj zajęć - nie mniej niż 30 godzin w ciągu jednego roku szkolnego. W ramach realizacji projektu możliwe jest także doposażenie bazy dydaktycznej szkoły – jednak zapotrzebowanie na sprzęt i materiały musi być spójne ze zdiagnozowanymi potrzebami uczniów w danej szkole.
Po podpisaniu umowy z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych, co wiąże się z akceptacją i przyjęciem założonych w projekcie działań, zostanie opracowany i udostępniony ostateczny harmonogram zajęć i zakupu sprzętu.
Dyrektor MZOJO
Anna Łępicka
Publikacja dnia: 04.03.2012
Dokument z dnia: 15.09.2011
Dokument oglądany razy: 1 654